خرید و مشاوره فنی: 33522095-026

پمپ دنده ای چدنی

پمپ دنده ای چدنی

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    پمپ دنده ای پوسته چدن روکت اسپانیا با دبی خروجی 66 لیتر بر دقیقه به صورت نو و آکبند

    پمپ دنده ای روکت مدل 13PNA66IG09R

    بدنه چدنی، دبی خروجی 66 لیتر بر دقیقه، جابجایی حجمی 44 سی سی بر دور، فشار کاری 260 بار، شفت 13 خار چپگرد، ورودی و خروجی رزوه ای

    5

    پمپ دنده داخلی VOITH مدل IPV6-80 ساخت آلمان با شفت تک خار

    پمپ دنده داخلی VOITH مدل IPV6-80

    جابجایی حجمی 80 سی سی/دور، دبی خروجی 121 لیتر در دقیقه با دور 1500rpm، فشار کاری 280 بار، فشار لحظه ای 315 بار

    5

    تصویر پمپ دنده ای چدنی 96 لیتری از برند روکت اسپانیا با شفت 13 خاری

    پمپ دنده ای روکت مدل 13PNA96IG09R

    بدنه چدنی، دبی خروجی 96 لیتر بر دقیقه، جابجایی حجمی 64 سی سی بر دور، فشار کاری 180 بار، شفت 13 خار چپگرد، ورودی و خروجی رزوه ای

    5

    پمپ دنده ای روکت پوسته چدنی و شفت هزار خاری

    پمپ دنده ای روکت مدل 13PNA45IG09R

    حجم جابجایی 30 سی سی/دور، دبی خروجی 45 لیتر/دقیقه، فشار کاری 270 بار، فشار لحظه ای 300 بار

    5

    پمپ هیدرولیک دنده داخلی برند وُیت آلمان سری IPV مدل 13 سی سی

    پمپ دنده داخلی VOITH مدل IPV4-13

    13 سی سی با دبی خروجی 19.9 لیتر/دقیقه، فشار کاری 330 بار، فشار لحظه ای 345 بار، شفت تک خار

    5

    پمپ دنده ای 36 لیتری پوسته چدن روکت

    پمپ دنده ای 36 لیتری پوسته چدن روکت

    دبی خروجی 36 لیتر بر دقیقه، ساخت شرکت روکت اسپانیا، بدنه چدنی، وورد و خروج رزوه ای شکل، چپگرد، فشار کاری قابل تحمل تا 270 بار

    5

    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    چدن از معروف ترین آلیاژهای آهنی است که از ترکیب آهن و درصدی از کربن تشکیل شده است. چدن به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش و قابلیت ریخته گری خوب در ساخت پوسته، فلنج و درپوش انتهایی پمپ‌های چرخ دنده ای هیدرولیکی به کار گرفته می‌شود. از چدن در تولید پمپ هیدرولیک دنده ای راهسازی نظیر انواع پمپ دنده خارجی بیل بکهو، جرثقیل، لودر ها و بیل‌های مکانیکی استفاده می‌شود اما مانعی برای به کارگیری پمپ بدنه چدنی در سیستم‌های هیدرولیک صنعتی وجود ندارد.

    پمپ‌های چرخ دنده خارجی هیدرولیک پوسته چدن که برای حوزه هیدرولیک راهسازی کاربردی هستند.

    ویژگی چدن در ساخت بدنه پمپ دنده ای هیدرولیک

    شاید بتوان دو ویژگی اصلی را برای دلیل این که سازندگان برای تولید پوسته پمپ هیدرولیک، چدن را انتخاب می‌کنند نام برد:

    • مقاومت فشاری بالا: این ویژگی چدن سبب شده است که در سیستم‌های هیدرولیکی که پمپ باید فشار بالایی را تحمل کند از آن استفاده کنند. به همین دلیل به کار گیری چدن برای ساخت پمپ‌های تجهیزات هیدرولیک متحرک که فشار کاری مدار بالاتر از 200 بار بوده، عمومیت بیشتری دارد.
    • مقاومت در برابر تغییر شکل: ماشین آلات راهسازی مجهز به پمپ هیدرولیک در اکثر مواقع در راه‌های صعب العبور و کوهستانی کار می‌کنند از این رو احتمال ضربه به پوسته پمپ بالا است. این مقاومت بالا در برابر شکل پذیری چدن مزیت مهمی است که استفاده از پمپ با جنس بدنه چدنی را در سیکل کاری سنگین با تنش‌مکانیکی زیاد، میسر می‌سازد.

    انواع پمپ چرخ دنده خارجی چدنی

    پمپ‌های هیدرولیکی پوسته چدن دنده خارجی نسبت به مدل دنده داخلی از قیمت پایینتری برخوردار بوده و استفاده از آن در سیستم‌های هیدرولیک راهسازی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. برای این مدل پمپ‌ها نمی‌توان گروه‌بندی که برای مدل پوسته آلومینیومی وجود دارد را در نظر گرفت و معمولاً با توجه به کد فنی و لیتراژ خروجی این مدل پمپ انتخاب و خریداری می‌شود. برندهای مختلفی این مدل پمپ را تولید می‌کنند که از معتبرترین آن‌ها می‌توان به کاساپا ایتالیا و روکِت اسپانیا اشاره کرد. بازه فشار کاری این سری از پمپ‌ها 150 الی 270 بار بوده و در لیتراژهای خروجی 36 الی 225 لیتر بر دقیقه تولید می‌شوند.

    پمپ های هیدرولیک بدنه چدنی از نوع چرخ دنده خارجی در ماشین آلاتی نظیر بیل بکهو و بیل مکانیکی کاربرد دارد.

    انواع پمپ چرخ دنده داخلی چدنی

    پمپ‌های دنده داخلی هیدرولیک به دلیل اینکه در سیستم‌های هیدرولیکی فشار بالا استفاده می‌شود فقط با پوسته چدنی تولید می‌شوند. این مدل که به پمپ ماه و ستاره هم مشهور است قیمت بالاتری نسبت به مدل دنده خارجی داشته اما خصوصیاتی همچون قدرت مکش عالی روغن و دقت بالای تزریق روغن به مدار هیدرولیک سبب شده است این پمپ کاربرد بیشتری در حوزه هیدرولیک صنعتی داشته باشد. از برندهای معتبر سازنده این پمپ می‌توان به وَیت آلمان، بوخر آلمان و رکسروت آلمان اشاره کرد. این سری از پمپ‌ها قابلیت تحمل فشار کاری تا 300 بار را داشته و حداکثر دبی خروجی 200 لیتر بر دقیقه را می‌توانند تامین کنند. 

    پمپ دنده داخلی بدنه چدنی وُیت آلمان که در سیستم‌های هیدرولیکی فشار بالا کاربرد دارد.

     

    پمپ‌ هیدرولیک دنده ای چدنی دوبل

    اکثر برندهای پمپ دنده ای چدنی قابلیت کوپل شدن به یکدیگر را دارند. این ویژگی سبب شده است در انواع سیستم‌های هیدرولیک صنعتی و راهسازی که نیاز به تامین دبی بیشتر و تحمل فشار بالا است، از مدل‌های دو طبقه این مدل پمپ استفاده شود. پمپ‌های دو طبقه چدنی هم به صورت کوپله فابریک خود کمپانی مووجد است و هم می‌توان دو پمپ تک را با استفاده از واسطه مخصوص به یکدیگر کوپل کرد. کوپله کردن پمپ‌های پوسته چدنی در کارگاه نیکاهیدرو انجام شده و هزینه اَجرت کوپله کاری و واسطه به قیمت تمام شده برای دو پمپ اضافه می‌گردد. 

    پمپ دوبل پوسته چدن دنده ای جهت به کار گیری در سیستم های فشار بالا با دبی بالا نصب می‌شود.

    خرید و قیمت پمپ دنده ای چدنی

    انواع پمپ چرخ دنده خارجی و داخلی پوسته چدنی دارای پلاک فلزی درج شده بر روی بدنه پمپ بوده که به آن پرچ شده است. جهت خرید این پمپ اگر پلاک پمپ را داشته یا مدل آن را می‌دانید، در صورت عدم آشنایی با کدخوانی پمپ، عکس از پلاک را ارسال کنید تا از قیمت روز پمپ مطلع شوید. البته برای خرید این پمپ در نظر داشته باشید در صورت جایگزینی از برندی غیر از برند پمپ خودتان، علاوه بر تطبیق دادن مشخصات فنی، مواردی همچون تعویض گلدانی و کوپلینگ برای پمپ جدید هم در نظر داشته باشید. لیست قیمت انواع مختلف پمپ دنده ای بدنه چدنی به دلیل تغییرات قیمت زیاد، در حال نوسان بوده و امکان ارائه آن وجود ندارد.

    • چه میزان دور موتوری برای محرک پمپ دنده ای پوسته چدنی توصیه می‌شود؟

      دور استاندارد موتوری که به این مدل پمپ متصل می‌شود 1500 دور بر دقیقه است اما در در تجهیزات هیدرولیک متحرک که دور پمپ وابسته به دور موتور احتراقی دستگاه است، تا دور 3000 rpm هم این مدل پمپ می‌تواند کار کند.

    • آیا می‌توان برای سایر روغن‌های صنعتی برای انتقال سیال از این پمپ استفاده کرد؟

      پمپ دنده ای هیدرولیک چدنی به طور ویژه برای روغن هیدرولیک طراحی شده است اما اگر برای پمپاژ سایر روغن‌های صنعتی قصد استفاده از این پمپ را دارید مشخصاتی نظیر دمای روغن و مقدار ویسکوزیته روغن باید شبیه و نزدیک به ویژگی‌های روغن هیدرولیک معدنی باشد تا آسیبی به پمپ وارد نشود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: